Tuesday, April 21, 2015

آسانسور کارگاهی

برای مشاهده سایت آسانسور و پله برقی و آسانسور کارگاهی به سایت عمران اینفو مراجعه فرمایید.
سایت عمران اینفو بزرگترین و تخصصی ترین سایت در زمینه ساختمان عمران، دکوراسیون وعمران, خدمات ساختمانی, محصولات ساختمانی, دکوراسیون, ساختمان, نمایشگاه, معماری, بتن, درب می باشد.
آسانسور کارگاهی tcch, اسانسور کارگاهی الیماک, آسانسور کارگاهی alimak, آسانسور کارگاهی پاپصیران, آسانسور کارگاهی دست دوم, آسانسور کارگاهی تبریز, فروش اسانسور کارگاهی, قیمت آسانسور کارگاهی, آسانسور کارگاهی, آسانسور کارگاهی تی سی سی اچ

1 comment:

  1. آسانسور و یا بالابر به‌منظور انتقال افراد و بارها به طبقات بالاتر استفاده می‌شود و معمولاً حرکات آن‌ها به‌صورت عمودی حول محور Y هست. آسانسورها امروزه در صنعت ساختمان بسیار رایج شده است و طبق آئین‌نامه مقررات ملی ساختمان جمهوری اسلامی ایران، ساختمان‌های بالای 6 طبقه باید از آسانسور استفاده نمایند. استفاده از آسانسورها در ساختمان دارای ضوابط خاصی هست. ابتدا باید متناسب با جمعیت و نوع کاربری ساختمان آسانسورها انتخاب گردند. مثلاً استفاده از آسانسورهای که محیط درون آن به‌صورت مربع می‌باشد برای بیمارستان‌ها مناسب نمی‌باشد، چراکه باید با توجه به طول تخت خواب بیمار آسانسور نیز با همان طول انتخاب شود. در مکان‌های عمومی همانند سازمان‌ها و بازارچه‌ها ، هتل‌ها و مناطق دیگری که آسانسور در آن کاربرد دارد، باید آسانسور با ظرفیت باربری بالایی استفاده شود. در ادامه استاندارد هر یک از این آسانسورها توضیح داده خواهد شد.

    آسانسور
    بالابرها معمولاً فرق چندانی با آسانسور ندارند و به‌طورکلی هر دو یک کار را انجام می‌دهند. البته بالابرها بیشتر برای حمل اجسام به کار برده می‌شود. معمولاً بالابرها دارای ظرفیت باربری بالای بوده و معمولاً بدون دیواره می‌باشد. ازجمله بالابرهای که می‌توان معرفی کرد بالابرهای موجود در ساختمان در حال ساخت می‌باشد. همچنین به‌منظور انتقال اجسام سنگین همانند موتور و یا ماشین به بالا و یا زیرزمین یک ساختمان نیز از بالابر استفاده می‌شود.

    اجزای آسانسور:
    آسانسورهای از اجزای مختلفی ساخته‌شده‌اند که ازجمله می‌توان به: درب و اتاقک آسانسور، تابلو فرمان آسانسور، پنل شاسی و نمایشگر آسانسور و ماشین‌آلات آسانسور نام برد.

    محل ساخت آسانسور در ساختمان:
    درگذشته آسانسورها را در چشم پله می‌ساختند که بعد از تحقیقات انجام‌شده به نظر می‌رسد این مکان به‌هیچ‌عنوان مناسب نبوده و در آئین‌نامه ساختمانی نیز این مورد تصحیح گشته است. یکی از دلایلی که معمولاً آسانسورها را نباید در چشم پله ساخت به خاطر احتمال آتش سازی در راه‌پله می‌باشد که باعث می‌شود این محل به‌عنوان یک مکان ناامن در هنگام آتش‌سوزی مبدل گردد؛ اما مکان مناسب برای قرار دادن آسانسور امروز در کنار خط شروع راه‌پله و یا مکان نزدیک به راه‌پله می‌باشد. این کار علاوه بر اینکه باعث رفت‌وآمد راحت برای افراد می‌شود. باعث کاهش حجم محصور توسط آسانسور نیز می‌گردد.

    استانداردهای آسانسور:
    به‌طور کلی آسانسورها نیز دارای استانداردهای بین‌المللی می‌باشند. این استانداردها باید در تمامی آسانسورها رعایت شود تا از اتفاقات و حوادث غیرمترقبه جلوگیری گردد.

    1- همواره ظرفیت آسانسورها باید 25 درصد بیشتر از آنچه که استاندارد هست در نظر گرفته شود.
    2- در مکان مختلف با کاربری‌های مختلف آسانسورهای مناسب استفاده شود.
    3- موتور آسانسور مجهز به فن باشد.
    4- اتصالات سیم بکسل آسانسور از مواد عالی و در جه 1 باشد.
    5- دارا بودن استاپ و استوپ نرم و بدون داشتن شیب منحنی.
    6- سرعت آسانسور متر بر ثانیه از قبل تعیین‌شده باشد.
    7- دارای زنگ خطر باشد.
    8- هواکش درون آسانسور تهویه شده باشد.
    9- دارای تابلوی نمایش طبقات از داخل و خارج باشد.
    10- دارای ضربه‌گیر در کف آسانسور باشد. این مورد بسیار مهم و درصورتی‌که آسانسور سقوط نماید، می‌تواند باعث نجات جان افراد درون آسانسور گردد.

    مواردی دیگری نیز می‌باشد که ما به همین تعداد بسنده می‌کنیم.

    درب‌های آسانسور:
    معمولاً در آسانسور ما دو نوع درب داریم، مورد اول درب خود آسانسور می‌باشد که به‌صورت خودکار عمل می‌نماید و با حرکت آسانسور این درب نیز حرکت می‌نماید و مورد دوم درب ورودی ثابت می‌باشد که این نوع درب آسانسورها تابع محیط بوده و رابطه‌ی مستقیمی با دکوراسیون دیواری محیط پیرامون دارد. همچنین درب آسانسورها در مکان‌های مختلف با نوع کاربری‌های متفاوت می‌تواند شکل و گونه‌ای دیگر باشد. درب‌های که درون ساختمان‌ها و هتل‌ها برای آسانسورها معمولاً استفاده می‌شود، درب‌های کاملاً زیبا و دارای دیزاینی هماهنگ با محیط می‌باشد.

    از انواع درب‌های آسانسور می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:
    1- درب لولایی
    2- درب‌های تمام خودکار سانترال
    3- درب‌های نیمه خودکار تلسکوپی
    4- درب‌های تمام خودکار تلسکوپی

    منبع: صنعت ساختمان.آی آر

    ReplyDelete